26 Eylül 2014 Cuma

Çılgın Proce -7- : Siparişlere Devam

 Bulunmaz nimet Bricklink sayesinde siparişlere devam ediyorum. yirmiki.com ve Brickton Empire Türkiye'de bulunan gözü kapalı sipariş verebileceğiniz satıcılar. Zaman zaman eksik parçlar gönderseler de iletişime geçtikten sonra eksik parçaları da hemen gönderiyorlar. Sürekli güncellenen içerikleri nedeniyle sık sık kontrol ediyor ve Wanted List'imde bir parça çıkarsa anında alıyorum. Diğer siparişlerimi ise düşük kargo ücretleri ve çeşitliliği nedeniyle Almanya ve Polonya'dan alıyorum. Sipariş toplamını 75 euro altında tutmaya çalıştığım için şu ana kadar gümrüğe takılan siparişim olmadı. Aşağıda ise Bricklink üzerinden Falcon için verdiğim siparişler var. Bazı dükkanların minimumunu yakalamak için Falcon harici minifig siparişi de verdiğim oldu.


 Yukarıdaki siparişlerin TL cinsinde toplamı 1700 TL civarında. Özellikle 1 Polonya Zlotisi 0,688 TL olduğu için Polonyalı satıcılardan alışveriş yapmanızı kesinlikle tavsiye ederim. 

 Halihazırda sipariş etmem gereken 768 parça var. Yani setin %86'sını topladım. Son parçalarla birlikte maliyetlerin de artacağını düşünürsek setin tamamının 2500 TL'ye geleceğini tahmin ediyorum. Yurtdışında yaşayan AFOL'ların bu seti bricklinkten yaklaşık 1000 USD'a topladıkları gerçeği ile yüzleşirsek, imkanların son derece kısıtlı olduğu ve doların 2,25 TL'ye dayandığı cennet vatanımızda bu miktarın normal olduğunu düşünüyorum.

 Blogumda bu projeyi 2 yıla yaydığımı söylemiştim fakat sanırım 2 yıl bekleyemeyeceğim.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder