29 Haziran 2014 Pazar

Çılgın Proce -5- : Alternatif Lotlar

 LEGO Millennium Falcon UCS seti tedavülden kalktığı için haliyle sadece bu sete özgü nadir bulunan lotlar da oldukça pahalı. Ancak çeşitli forumlarda az bulunan parçaların, ucuz ve kolay bulunabilenler ile sıkıntı yaratmadan değiştirildiğini tespit ettim. Aşağıda maliyeti azaltmak adına benim yaptığım birkaç değişikliği göreceksiniz.

3456 - Dark Red Plate 6 x 14 : Bricklink fiyatı 27 ila 72 TL arası değişiyor, sadece alttan bakıldığında gözüktüğü için bu parçayı Light Bluish Grey (Bricklink’te 1 ila 10 TL arası satılıyor) ile değiştirdim.

4095 - 6.6L Bar : Bricklink fiyatı 6 ila 29 TL arası değişiyor, set toplam 28 adet ihtiva ediyor ve bu da 168 ila  812 TL gibi astronomik bir fiyata tekabül ediyor. Ancak forumlarda bu parçanın yerine 63965 - 6L Bar (Bricklink’te 0.06 - 2 TL arası) kullanmanın sıkıntı yaratmadığı belirtiliyor. Haliyle ben de 4095’i 63965 ile değiştirdim.

47996 - Boat Mast Rigging : Gelelim meşhur parçaya :) Bu parçanın fiyatı 220 ila 450 TL arası değişiyor ve bundan 2 adet gerekmekte. Nette bu parçanın siyahını alıp boyayanlar var ama daha sonra boyanın döküldüğü belirtiliyor. 2 plastik parçasına 900 TL vermek istemediğimden bu parçaları almamaya karar verdim. Nette bu parçanın takıldığı motor bölümünü farklı dizaynlayanlar var. Mesela oldukça hoşuma giren LED aydınlatmalı şu dizaynda hem bu parçalara gerek kalmıyor hem de orijinalinden daha güzel bir görüntü sunuyor. Her ne kadar LED aydınlatma kullanmayı planlasam da farklı bir tasarıma gidecek kadar halihazırda kendime güvenmediğimden, şimdilik orijinaline sadık kalacağım.

50990pb03 - Radar Dish : Bu parça da oldukça meşhur ve fiyatı 200 - 300 TL arası değişmekte. Radar anteni olmayan bir Millennium Falcon düşünülemeyeceğinden bu parçayı es geçemedim. Ancak bunun yerine 20 - 60 TL arası fiyatı değişen 50990 kullanıp, özalitçide sticker’ını yaptırarak maliyeti düşürmeyi amaçladım. Sticker’lı versiyonunu hazır olunca paylaşacağım.

4592c05 - Lever With Light Bluish Gray Base and Lever : Fiyatı 5 ila 22 TL arası değişen bu nadir parçadan 60 adet gerekmekte, 60 adet küçücük plastik vites topuzlarına 300 - 1200 TL vermek pek akıllıca olmadığından, pek çok kişi gibi bu parçayı tabanı siyah olan 4592c03 ile değiştirdim. Her ne kadar geminin üstünde kullanılan bu parça gözümüzün önünde olsa da farkı bilmeyen bir kişi için göze çarpmıyor. Böylelikle 0.03 - 3.5 TL arası değişen bu parçayı kullanarak maliyeti düşürdüm. Forumlarda bu parçadan 60 adet siyah tabanlı ve 60 adet gri tabanlı alıp, tabanları değiştirenler var ancak şimdilik benim tercihim 60 adet siyah tabanlı.

75535 - Pin Connector With No "Gap" : 5 - 14 TL arası değişen bu parçadan 41 adet gerekmekte ancak aynı işlevi gören 62462 ile (0.03 – 2 TL arası) değiştirdim.

32555 - Yellow Technic Brick : Fiyatı 4.5 - 22 TL arası değişen bu parçadan 16 adet gerekiyor. Ancak tamamen geminin iskeletinde kullanılan ve hiçbir açıdan gözükmeyen bu parçayı fiyatı 2 - 10 TL  arası olan Siyahıyla değiştirerek maliyeti yarı yarıya düşürdüm.

40344 - Technic, Brick 4x6 Open Center ve 40345 Technic, Brick 6x8 Open Center : Geminin iskeletinde kullanılan ve görünmeyen bu parçaları fiyatı daha makul olduğu için Light Bluish Gray rengiyle değiştirdim. Bu da bana yaklaşık 20 TL tasarruf sağladı.

6558Technic, Pin Long with Friction Ridges Lengthwise : Mavisiyle değiştirerek yaklaşık 50 TL tasarruf ettim.

6538b Technic, Axle Connector (Ridged with x Hole x Orientation) : Aynı işlevi gören 6538c ile değiştirerek maliyeti yaklaşık 30 TL düşürdüm.

2476Plate, Modified 2 x 2 with Pin on Bottom : Orijinali beyaz renk olan bu parçayı Light Bluish Grey'i lie değiştirdim ve yaklaşık 40 TL maliyeti düşürdüm.

30374Hinge Brick 1 x 2 Locking with 1 Finger Vertical End : Dark Bluish Grey renginde olan orijinalini Siyah'ı lie değiştirerek yaklaşık 50 TL tasarruf sağladım.

Sticker Plate : Star Wars UCS setlerini yakından takip edenler bilirler. Her bir setin içerisinden o figürün isminin, üretici firmanın ve teknik özelliklerinin yazılı olduğu bir sticker çıkar. İlk başlarda sticker'ı özalitçide bastırıp yapıştırmayı düşünüyordum ancak bu arkadaş gibi ben de gemiyi TV askı aparatı ile duvara monte etmeyi düşündüğümden bu sticker'a ve yapıştırıldığı standı oluşturan parçalara ihtiyacım kalmadı. Böylelikle aşağıda belirtilen 34 adet parçadan tasarruf ettim.



Minifigures : Minifig takıntım olmadığı için ve gemide kokpit dışında konulabilecek bir mahal bulunmadığı için bu setin Minifig’lerini almaktan vazgeçtim.

NOT : Tüm fiyatlar YENİ parçalar için olup, Bricklink’ten alınmıştır.

2 yorum:

  1. Tv askısı güzel fikir, çok beğendim ama kritik soru şu; toz problemini nasıl önleyeceksiniz? Setin üstyüzeyi büyk ölçüde studlardan (tile olsa sıkıntı olmaz pek arada bir silersiniz.) oluştuğu için tozu temizleme ancak vakumlamakla mümkün olacaktır ki o da pek başarılı olamıyor temizlemede. Ben toz problemiyle baş edemeyip kendi star destroyerimi bozmak ve yedek parça olarak kullanmak zorunda kalmıştım:) Size iyi şanslar dilerim bu konuda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu aşamada toz problemini dert etmiyorum. http://thebrickblogger.com/2010/12/cleaning-dusty-lego/ adresi sanırım sorunuzu cevaplıyor. SSD'nize yazık etmişsiniz, bir sonrakine onu toplamayı düşünüyorum, yedek parçalarınıza iyi bakın..

      Sil